INNHOLD

Postliste og innsyn

Åpenhet og innsyn er viktig for demokratiet og øker innbyggernes engasjement for lokaldemokratiet. Det gir også mulighet til å kontrollere og påvirke kommunens virksomhet.

Rett til innsyn i offentlig virksomhet

Hovedregelen i offentlighetsloven er at alle saksdokumenter i offentlig virksomhet er åpne for innsyn. Dette betyr at henvendelser inn til kommunen, og svar vi gir ut, blir registrert i våre saksbehandlingssystemer (journalført) og publisert på våre offentlige postlister.

Slik bestiller du innsyn

Du kan bestille innsyn ved å trykke på knappen "Be om innsyn" utenfor journalposten du ønsker innsyn i.

Dokumenter som er unntatt offentlighet, er merket med aktuell lovhjemmel for unntaket. Dersom et dokument er unntatt offentlighet, er det fortsatt muligheter til å få utlevert dokumentet helt eller delvis. Dette gjøres ved å trykke på knappen "Be om innsyn" utenfor journalposten du ønsker innsyn i. 

Krav om innsyn skal avgjøres så raskt som mulig. Dette betyr vanligvis innen 3 til 5 arbeidsdager. 

Hva inneholder postlisten?

Postliste (offentlig journal) er en oversikt over post til og fra kommunen, som er registrert i kommunens arkivsystem. Postlisten publiseres vanligvis med tre arbeidsdagers forsinkelse og er tilgjengelig i ett år. Av sikkerhetsmessige årsaker publiseres ikke selve dokumentene.

Postlisten for Nannestad kommune finner du her

Vi publiserer dokumenter som er politisk behandlet i fulltekst.

Gå til politisk møtekalender for dokumenter

Publisert: 13.12.2023 10:14:43
Sist endret: 26.04.2024 11:00

Publisert: 13.12.2023 10:14:43
Sist endret: 26.04.2024 11:00

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?