Kontakt oss

Besøksadresse og åpningstider

Nannestad kommunehus har besøksadresse: Teiealleen 31, 2030 Nannestad. 

Åpningstider kommunehuset: 

Innbyggertorget

Mandag–Fredag 09:00–15:00

Biblioteket

Mandag 10:00–15:30
Tirsdag 10:00–18:00
Onsdag 10:00–15:30
Torsdag 10:00–18:00
Fredag 10:00–15:30
Lørdag 10:00–14:00

 

Ønsker du gjøre en avtale? 

Vi ber deg avtale med den avdelingen du ønsker møte med. 

Finn Ansatt 

Vi jobber med å få på plass løsningen: Finn ansatt. Den kommer snart. 

I mellomtiden kan du ringe vårt sentralbord på 66 10 50 00 mellom kl. 9 og 15 på alle hverdager.

For å kontakte enkelte av våre enheter finner du kontaktnformasjo på hjemmesidene deres:

Nannestad sykehjem/Pleie og omsorgssenter

Skolene i Nannestad

Barnehagene i Nannestad

Barnevernstjenesten

Pressekontakt

Vår pressekontakt er tilgjengelig primært i normal arbeidstid, mandag-fredag.

  • Iselinn Næss, Seniorrådgiver kommunikasjon 
  • tlf: 90 47 90 88 
  • e-post

 

Pressekontakten er tilgjengelig for pressen. Innbyggere og publikum bes kontakte kommunens sentralbord.

Spør Kari

Dersom du har spørsmål om kommunale tjenester kan det være raskest å spørre vårt chatrobot Kommune-Kari først. Hun kan svare deg hele døgnet.

Du finner henne på vår forside, og nede i høyre hjørne på alle sider du åpner derfra.

Kari er hele tiden under opplæring, og gi henne gjerne tommelen ned hvis hun ikke kan svare deg, slik at punktet kan forbedres.

Våre vakttelefoner 

Etter kl 15.00 kan du ringe følgende vakttelfonnummer ved situasjoner som gjør det nødvendig å kontakte vakt. 

  • Kommunale veier: 90 07 57 33  
  • Nannestad kommunale vannverk: 90 54 06 91 
  • Avløp: 90 47 75 83 
  • Kommunale bygg: 48 03 14 86 

 Takk for at du sier ifra ved sitasjoner som krever det. 

Skal du sende post til oss - velg digital post 

Send sikker post via eDialog til kommunen 

Med denne tjenesten kan du trygt sende oss brev og dokumenter selv om de er unntatt offentlighet.

Å sende dokumenter med e-post medfører en større risiko for at personsensitive opplysninger kan komme på avveie og kan også stoppes i spamfilter. Ved å benytte tjenesten e-Dialog, kan du som privatperson, organisasjon eller bedrift trygt sende oss brev og dokumenter selv om de er unntatt offentlighet.

Slik fyller du ut skjemaet:
  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
  • Tittel:  Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
  • Kommentar:  Gi en god beskrivelse av forsendelsen din
  • Husk å laste opp relevante vedlegg som må være i PDF-format.
  • Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem. 
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Du skal ikke bruke Sikker innsending hvis:
  • Nannestad kommune har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om plass på barnehage, SFO og kulturskole, søknad om forskjellige kulturtilskudd, søknad på stilling etc. Alle skjemaene våre finner du på nettsiden vår.
  • Henvendelser som gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres, da kan du sende e-post til postmottak@nannestad.kommune.no
Hva er eDialog?

Forsendelsen blir kryptert og du som avsender må identifisere deg ved hjelp av ID-porten.

Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til oss, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
E-post kan fortsatt brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak- og arkivsystem.

Tjenesten er godt egnet til å sende inn dokumenter merket «unntatt offentlighet».

Hvorfor bruke eDialog?
  • Du sender informasjon gjennom en sikker kanal
  • Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender
  • Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak- og arkivsystem
Når skal du IKKE bruke eDialog?

Du skal ikke bruke eDialog dersom vi har elektroniske skjemaer til formålet. For eksempel søknad om ulike tilskudd, søknad på ledig stilling etc

Slik sender du inn via eDialog
  • Du må logge inn med personlig elektronisk id (MinID, BankIDd, BankID på mobil, Buypass id smartkort eller Buypass id mobil)
  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnr.) eller om du representerer en virksomhet (org.nr).
  • Alle obligatoriske felt er merket med *
  • Gi en klar beskrivelse av forsendelsen din i kommentarfelt
  • Har du fått et saksnummer av oss, vennligst legg inn dette i feltet «Tittel» sammen med tittel på innsending. Eksempel: «2021/25 – Tittel»
  • Skriv gjerne inn hvilken virksomhet det gjelder under tittel, eks. Att: PP-Tjenesten, Skole, Barnevern etc.

NB! Vennligst ikke skriv inn sensitive personopplysninger i tittel-feltet. Denne tittelen kan være synlig i offentlige postjournaler.

  • Husk å laste opp relevante vedlegg. Disse må være i PDF-format.
  • Klikk på «Send forsendelse» Du mottar kvittering med referansenummer på e-post.
Slik kan du gjøre om et dokument til PDF-format
  • For Word-dokument velger du "Lagre som" og deretter filtype PDF.
  • LibreOffice og OpenOffice har egen knapp på verktøylinja som heter "Eksporter til PDF".
Forsendelse av dokumenter som er unntatt offentlighet

Viktig at du velger JA, under punktet: «Inneholder henvendelsen sensitive eller følsomme personopplysninger?»
Tjenesten er godt egnet til å sende inn dokumenter som inneholder personsensitive opplysninger og/eller er «unntatt offentlighet».

Forsendelsen blir kryptert og avsender må identifisere seg ved hjelp av ID-porten.

Publisert: 31.01.2024 13:49:32
Sist endret: 05.08.2024 10:05

Sentralbord

Kl. 09:00–15:00 mandag til fredag

Kommuneinformasjon

Publisert: 31.01.2024 13:49:32
Sist endret: 05.08.2024 10:05

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?