Innhold

Fra i dag 3. november må det dessverre påregnes forsinkelser i all pågående saksbehandling i kommunen. Dette inkluderer også for eksempel byggesaker. Vi ber om tålmodighet og forståelse for at vi oppdaterer til et nyere og mer moderne system.

Skjemaene våre blir også nye  

Skjemaene våre har fått nytt utseende og flere har fått pålogging med MinID/BankID for at sikkerheten ivaretas.

Sender du inn et skjema nå de nærmeste dagene, vil det ta noe tid før du får svar, fordi det vil bli liggende i postmottaket til det nye sak- og arkivsystemet er oppe og går.

Postliste

Postlisten kan også bli utilgjengelig en liten periode

Den gamle postlisten blir tilgjengelig ut året, men det vil ta litt tid før den nye postlisten er på plass. I perioden med bytte av gammel til ny kan postlisten bli utilgjengelig i kortere perioder. Den nye postlisten vil gi deg en bedre oversikt, da du enklere kan få oversikt over dokumentene på saken. 

Om prosjektet

Dette er et prosjekt i samarbeid med de 6 kommunene på Øvre Romerike og DGI. Kommunen får nå et nytt moderne saksbehandlingssytem med gode utviklingsmuligheter. Det er et omfattende prosjekt som kommunen har jobbet med i lang tid. Kontrakten med ACOS ble signert for 12 måneder siden og vi har jobbet med planlegging og implementering siden da.

Vi gleder oss til å ta et moderne saksbehandlingssystem i bruk, slik at også andre funksjoner kan utvikles. Vi ber om forståelse i overgangen til nytt system og beklager de ulempene dette måtte medføre.


Publisert: 03.11.2020 13:49:07
Sist endret: 04.11.2020 09:51